9 μυστικά για να κάψετε πιο αποτελεσματικά λίπος

9 μυστικά για να κάψετε πιο αποτελεσματικά λίπος

Αποφασίσατε να ξεκινήσετε μια δίαιτα και βλέπετε συνεχώς την ζυγαριά να πέφτει; Αυτό σίγουρα είναι ένα ενθαρρυντικό στοιχείο για κάποιον που αποφασίζει να χάσει κιλά. Ωστόσο, το σημαντικότερο απ’ όλα είναι να τα χάσει σωστά. Δηλαδή να μειώσει το σωματικό του βάρος, χάνοντας μόνο λίπος και όχι μυϊκή μάζα.

Το βασικό ζητούμενο οπότε σε μια δίαιτα είναι το να δείτε τα στοιχεία της λιπομέτρησης σας. Βλέποντας τα, θα καταλάβετε αν η διατροφή που κάνετε έχει πραγματικά αποτέλεσμα. Αν χάνετε δηλαδή λίπος και όχι τα απαραίτητα για τον οργανισμό σας υγρά, κάτι που θα οδηγήσει στην αφυδάτωση του.

Αν τα κιλά σας πέφτουν, αλλά αυτό δεν οφείλεται στην απώλεια λίπους, τότε το αποτέλεσμα είναι πρόσκαιρο και αργά ή γρήγορα τα κιλά θα επανέλθουν.

Αξίζει να σημειωθεί πως ακόμα κι αν η ζυγαριά σας κολλήσει, αυτό δεν σημαίνει πως δεν καίτε σωματικό λίπος, αν το συνδυαστικό πρόγραμμα διατροφής και γυμναστικής που ακολουθείτε είναι σωστό. Το αν η προσπάθεια σας αυτή έχει αποτέλεσμα θα το δείτε μόνο μετρώντας τα ποσοστά νερού, δείκτη μάζας σώματος, μυϊκής μάζας και λίπους.

Δείτε λοιπόν 9 μυστικά για να κάψετε πιο αποτελεσματικά λίπος και να διατηρήσετε την απώλεια κιλών που επιτύχατε.

1. Κάψτε τις θερμίδες με άσκηση

Ο Νο 1 κανόνας για την πιο αποτελεσματική απώλεια βάρους είναι ο συνδυασμός μιας κατάλληλης δίαιτας με άσκηση. Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρετε να κάψετε πιο αποτελεσματικά λίπος, λέγοντας αντίο στο τοπικό πάχος και την χαλάρωση. Ακολουθώντας ένα πρόγραμμα γυμναστικής παράλληλα με μια υγιεινή διατροφή μπορείτε να κάψετε περισσότερες θερμίδες.

Εισάγετε λοιπόν στην εβδομαδιαία σας ρουτίνα και την γυμναστική. Ασκηθείτε τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα ακολουθώντας ένα 45λεπτο πρόγραμμα και διατηρήστε τον ρυθμό του μεταβολισμού σας σε υψηλό επίπεδο.

Αν βέβαια ο χρόνος σας είναι περιορισμένος, μπορείτε να δοκιμάσετε το 4λεπτο πρόγραμμα ασκήσεων που αξίζει όσο 1 ώρα στο γυμναστήριο ή να δοκιμάσετε την άσκηση που καίει 6 φορές περισσότερες θερμίδες από το απλό τρέξιμο.

2. Το πρωινό σας πρέπει να είναι σωστό

Ως γνωστόν, το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας, καθώς είναι αυτό που ξεκινάει την ημέρα σας. Θα πρέπει λοιπόν να είναι πλούσιο και να σας δίνει την απαραίτητη δύναμη και ενέργεια που χρειάζεστε για να παράξετε έργο και να κάψετε τις θερμίδες αυτών που θα καταναλώσετε κατά την διάρκεια της ημέρας. Επιλέξτε λοιπόν το κατάλληλο για τον οργανισμό σας ισορροπημένο πρωινό, ανάλογα με τις ανάγκες σας.

► Δείτε 5 προτάσεις με πρωινό για επίπεδη κοιλιά

3. Push ups για πρωινό

Πέρα από το σωστό διατροφικό πρωινό, είναι σημαντικό να εισάγετε και την άσκηση στο καθημερινό σας πρόγραμμα και ειδικά όταν ξυπνάτε. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η καλύτερη ώρα για να γυμναστείτε και να κάψετε πιο αποτελεσματικά λίπος είναι το πρωί. Όσο πιο νωρίς και κοντά στην στιγμή που ξυπνήσατε, τόσο το καλύτερο, αφού τα οφέλη που θα προσκομίσετε θα είναι περισσότερα. Πιο συγκεκριμένα, έρευνα απέδειξε πως ο μεταβολικός ρυθμός γίνεται μεγαλύτερος και λειτουργεί σε μέγιστα επίπεδα όταν γυμνάζεστε όσο πιο σύντομα γίνεται κοντά στην αφύπνιση σας.

4. Μην αμελείτε τα σνακ, δηλαδή τα ενδιάμεσα γεύματα

Τα κυρίως γεύματα σε μια ισορροπημένη διατροφή είναι το πρωινό, το μεσημεριανό και το βραδινό. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να αμελείτε τα ενδιάμεσα γεύματα. Όση δουλειά κι αν έχετε, ακόμη κι αν δεν προλαβαίνετε ούτε στην τουαλέτα να πάτε, κάντε ένα πολύ μικρό διάλειμμα και απολαύστε το σνακ σας. Αυτό το μικρό γεύμα θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε τον μεταβολικό ρυθμό σας, να μην χάσετε την ενέργεια σας, να παραμείνετε χορτάτη και να αποφύγετε τους πειρασμούς. Αν δεν το κάνετε, το πιο πιθανό είναι να οδηγηθείτε σε υπερκατανάλωση τροφής, πέρα από το γεγονός ότι ο μεταβολισμός σας δεν θα παραμείνει σε εγρήγορση.

Προσοχή όμως στην επιλογή των σνακ σας. Δείτε μερικά απλά και λαχταριστά μικρά γεύματα που θα σας βοηθήσουν στην απώλεια βάρους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

– Στικ λαχανικών σκέτα ή με μια σως από χούμους
– Ένα γιαούρτι με λίγα μούρα ή με μια μερίδα φρούτων της αρεσκείας σας
– Ένα κομμάτι τυρί με χαμηλά λιπαρά, ίσο με ένα σπιρτόκουτο, και κράκερς ολικής αλέσεως
– Ένα χυμό
– Μια μερίδα φρούτων
– Μισό τοστ με τυρί χαμηλών λιπαρών και γαλοπούλα
– Μισό κουλούρι Θεσσαλονίκης
– Μια μπάρα δημητριακών

5. Το νερό είναι ένας πολύ σημαντικός σύμμαχος

Είναι απαραίτητο να πίνετε όσο περισσότερο νερό μπορείτε μέσα στην διάρκεια της ημέρας. Δεν χρειάζεται να διψάσετε για να το κάνετε. Εξάλλου, ο ανθρώπινος οργανισμός αποτελείται στο μεγαλύτερο του ποσοστό από νερό και η διατήρηση του σε υψηλά επίπεδα αποτελεί πηγή νεότητας, ομορφιάς και ευεξίας. Πέρα όμως από αυτά, το νερό βοηθάει στο να αποκτήσετε ένα αίσθημα κορεσμού και πληρότητας, όπως επίσης και να αποβληθούν πιο γρήγορα τα κατακρατημένα υγρά και το νάτριο από τον οργανισμό.

6. Ο καφές στις υπηρεσίες του αδυνατίσματος

Αν και υπάρχει η φήμη πως η υπερβολική κατανάλωση καφέ αυξάνει την κατακράτηση υγρών, η κατανάλωση του με μέτρο μπορεί να λειτουργήσει ως ένας πολύ ευεργετικός σύμμαχος για να χάσετε κιλά. Πιο συγκεκριμένα, η καφεΐνη που περιέχει διεγείρει τον οργανισμό και τον βοηθάει να κάνει περισσότερες καύσεις. Αν μάλιστα καταναλωθεί σκέτος, χωρίς καθόλου ζάχαρη ή γάλα, οι θερμίδες του μειώνονται στο μηδαμινό και αποτελεί μια εξαιρετική αρχή για την επιτάχυνση της καύσης του λίπους.

7. Προγραμματίζοντας την καθημερινότητα σας χάνετε κιλά

Το να βάλετε σε πρόγραμμα τις δουλειές, τις υποχρεώσεις, ακόμα και τα ψώνια θα σας βοηθεί να χάσετε βάρος. Δοκιμάστε λοιπόν να ετοιμάσετε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα στην αρχή κάθε εβδομάδας και να μοιράσετε τις δουλειές σας. Στο τέλος των 7 ημερών ελέγξτε και δείτε αν εκπληρώσατε κάθε στόχο σας. Αυτό όχι μόνο θα κάνει την καθημερινότητα σας πολύ πιο εύκολη, αλλά θα σας βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Έχοντας ένα καλά διαμορφωμένο πρόγραμμα δραστηριοτήτων θα έχει ως αποτέλεσμα και ένα πιο σταθερό διατροφικό πρόγραμμα. Έτσι, βάζοντας την διατροφή σας σε τάξη, βοηθάτε τον οργανισμό σας να λειτουργήσει σωστά και να χάσει τα περιττά κιλά.

8. Μετρήστε την παραμικρή θερμίδα

Μπορεί να ακούγεται δύσκολο και αυστηρό και να σας προκαλέσει άγχος, ωστόσο ο υπολογισμός και της παραμικρής θερμίδας θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε το στόχο σας. Δεν εννοούμε να σας γίνει εμμονή και να τρελαίνεστε μην φάτε 2-3 θερμίδες παραπάνω, διότι αυτό μόνο άγχος θα σας προκαλέσει. Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι πως μπορείτε να κάνετε έναν καθημερινό πρόχειρο υπολογισμό των θερμίδων που καταναλώνετε, έτσι ώστε να μην ξεπερνάτε συνεχώς τα όρια. Μπορείτε επίσης να υπολογίσετε τις θερμίδες που πρόκειται να καταναλώσετε σε μια μέρα και να προσθέσετε κάτι που σας έχει λείψει ή να μην αγχωθείτε για την έξοδο στο εστιατόριο που έχετε προγραμματίσει.

Αξίζει να σημειωθεί πως η ιδανική ημερήσια κατανάλωση θερμίδων που αποτελεί τον γενικά αποδεκτό μέσο όρο για μια γυναίκα είναι 1.800 θερμίδες.

Δείτε μια λίστα με μερικά από τα πιο συνηθισμένα τρόφιμα που καταναλώνουμε καθημερινά, έτσι ώστε να μπορείτε να υπολογίσετε τις θερμίδες που καταναλώσατε. Οι θερμίδες αυτές αναφέρονται σε μια μερίδα κάθε τρόφιμου.

Λαχανικά: 25 θερμίδες
Φρούτα: 65 θερμίδες
Λίπος: 45 θερμίδες (1 κουταλάκι του γλυκού ελαιόλαδο ή ξηροί καρποί)
Αμυλώδη (πατάτες, μακαρόνια κτλ): 80 θερμίδες
Γαλακτοκομικά: 90 θερμίδες
Κρέας μέσης περιεκτικότητας σε λιπαρά: 70 θερμίδες.

9. Αποβάλλετε το άγχος και χάστε κιλά

Το άγχος αποτελεί έναν από τους πιο συνήθεις εχθρούς σε κάθε δραστηριότητα της ζωής μας. Αν και είναι δύσκολο να το αποβάλλουμε λόγω των ρυθμών της ζωής που έχουμε αποκτήσει τις τελευταίες δεκαετίες, θα πρέπει να το προσπαθήσουμε και να το επιτύχουμε όσο περισσότερο μπορούμε. Προσπαθήστε λοιπόν να μην αγχώνεστε όσο γίνεται περισσότερο για το φαγητό, το βάρος, τη δουλειά, τα προσωπικά, τα οικονομικά και κάθε άλλο λόγο που μπορεί να σας στρεσάρει. Πέρα από το κακό που κάνει στην υγεία σας, μπλοκάρει τον οργανισμό σας και τον κάνει να υπολειτουργεί, οδηγώντας τον να πάρει κιλά. Πολλές φορές μάλιστα για να διώξουμε το άγχος το ρίχνουμε στο φαγητό, κάτι που όμως έχει πολύ αρνητικό αντίκτυπο στα κιλά μας. Επιλέγοντας τρόφιμα που είναι ευεργετικά για τον οργανισμό σας, όχι μόνο τον βοηθάτε να χάσει τα περιττά κιλά, αλλά του χαρίζετε ηρεμία και καλή διάθεση.