Το μυστικό για γρήγορη απώλεια βάρους

Το μυστικό για γρήγορη απώλεια βάρους

Σχεδόν όλοι όσοι χάνουν βάρος, το παίρνουν τελικά πίσω. Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί τους πρώτους μήνες μιας δίαιτας, το σώμα μας χάνει λίπος και μύες. Όταν όμως ξαναπάρουμε το βάρος αυτό, το παίρνουμε όλο σε λίπος καθώς είναι πολύ πιο εύκολο να σχηματιστεί απ’ ότι οι μύες.

Αυτό είναι και το μικρό “βρώμικο” μυστικό των πιο διάσημων προγραμμάτων δίαιτας, δε συνδυάζουν τη μείωση πρόσληψης θερμίδων με ασκήσεις διατήρησης των μυών ενώ στην πραγματικότητα, οι περισότεροι μύες είναι το διαβατήριό μας για ένα όμορφο σώμα.

Δεν είναι μυστικό το ότι οι μύες είναι πιο ενεργοί μεταβολικά απ’ ότι το λίπος, οπότε έχοντας πιο μυώδες σώμα, θα καίτε περισσότερες θερμίδες. Ευτυχώς, ο ερευνητής Ellington Darden έχει ανακαλύψει έναν σούπερ αποτελεσματικό τρόπο να χτίζετε μύες ταυτόχρονα με την απώλεια βάρους. Ονομάζεται “αρνητική προπόνηση” κι έχει δοκιμαστεί σε πάνω από 100 ανθρώπους στο Gainesville Health & Fitness στη Florida των ΗΠΑ, πριν από μερικά χρόνια. Η τεχνική περιλαμβάνει το να κάνετε μόνο το χαμηλότερο μέρος μιας άσκησης με βάρη, πολύ αργά: Χρησιμοποιήστε μεγαλύτερο βάρος και κάντε μόνο τη μισή κίνηση πολύ πολύ αργά και θα επιτύχετε αξιοσημείωτα αποτελέσματα με μόνο μία ή δύο προπονήσεις τη βδομάδα.

Για να πάρετε μια γεύση για το τι εννοεί ο Darden με τον όρο “αρνητική προπόνηση”, πάρτε δύο βαράκια, σταθείτε όρθια με τα χέρια τεντωμένα μπροστά και τα βαράκια να ακουμπούν στους μηρούς. Κάντε μια γρήγορη στροφή των δικεφάλων προς τα πάνω και ανεβάστε τα βαράκια στους ώμους σας, αυτή είναι και η αρχική στάση. Τώρα πολύ αργά χαμηλώστε τα βαράκια -αυτή είναι η αρνητική κίνηση- φροντίστε να σας πάρει 10 με 20 δευτερόλεπτα μέχρι να φτάσουν τα βαράκια στους μηρούς. Αμέσως, σηκώστε πάλι τα βαράκια πολύ αργά στους ώμους σας (πρέπει να διαρκέσει κι αυτή η κίνηση 10 με 20 δευτερόλεπτα)- αυτή είναι η θετική κίνηση. Τέλος, χωρίς διακοπή, κάντε ακόμα μία αρνητική κίνηση των 10-20 δευτερολέπτων μέχρι να φτάσουν τα βαράκια και πάλι στους μηρούς. Ο σκοπός είναι να κάνετε την αρνητική κίνηση διπλάσιες φορές απ’ ότι κάνετε τη θετική κίνηση. Προοδευτικά, αυξήστε τη διάρκεια της κάθε κίνησης σε 30 δευτερόλεπτα.

Κάνοντας αυτή την τεχνική, μπορείτε να ολοκληρώσετε μια προπόνηση σε 20 με 30 λεπτά και να αισθάνεσετε οτι προπονηθήκατε για πάνω από μία ώρα. Οι κινήσεις είναι τόσο σκληρές που οι μύες σας θα χρειαστούν μερικές μέρες να επανέλθουν.

Αυτό το είδος της αρνητικής προπόνησης, έχει ως αποτέλεσμα να ασκεί στους μύες σας 40-50% περισσότερη πιέση, σε σχέση με τις συμβατικές κινήσεις. Αυτό διεγείρει βασικές ορμόνες που αυξάνουν την μυϊκή ανάπτυξη και οξειδώνουν την περιεκτικότητα των κυττάρων σε λίπος, με ταχύτερο ρυθμό.

Εκτός από την τεχνική αυτή, τα σχέδια του Darden περιλαμβάνουν επίσης μερικές μικρές αλλαγές στην καθημερινότητα που βοηθούν τους ανθρώπους να κερδίζουν μύες και να χάνουν βάρος. Ανάμεσα σε αυτές τις στρατηγικές είναι το να πίνουμε πολύ κρύο νερό για να μένουμε χορτασμένοι και να καίμε θερμίδες μέσω της θερμογένεσης, το να περπατάμε κάθε βράδυ μετά το δείπνο για να προκαλούμε αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος με αποτέλεσμα αυξημένη απώλεια λίπους και τέλος να ακολουθούμε ένα πλάνο διατροφής που περιλαμβάνει 50% υδατάνθρακες, 25% πρωτεΐνες και 25% λίπος.